måndag, oktober 27, 2008

B a r n v a k t !

Idag hade vi barnvakt för första gången! Linus och jag hade ett samtal inbokat med BUP psykologen 100 meter nerför vår gata - perfekt läge verkligen, för att prata om vår jobbiga graviditet, oron och illamåendet och så. Mamma kom över och passade Flora under tiden. Hade precis kommit hem från sjukgymnastiken på Astrid Lindgren så hon hade inte ätit på en stund, så Linus och jag sprang iväg på vår psykologträff 15:56 och jag sprang hem igen hela vägen uppför backen (okej, hade visst redan avslöjat att det bara är 100 meter, men ändå, UPPFÖR!) :-) en timme senare.

Gick jättebra, även om hon tydligen vaknat några gånger och varit hungrig, plutten. Hon sov på sin mormors bröst när jag kom hem, och så fort mamma och jag sa hej hörde hon att jag var hemma och när jag tog henne började hon picka med huvudet mot min hals direkt, så fint!

Bra med en pratstund med en expert, men största fördelen med att vara borta från Flora en timme var att det började sticka i brösten så fort vi gick utanför porten, och mjölken rann till direkt. :-) Det osynliga gummibandet mellan föräldrar och bebis.

Inga kommentarer: