tisdag, mars 10, 2009

Stadsvandring

Ibland är det enda som funkar med Flora (alla barn, antagligen) att ta en lång promenad så hon får sova av sig. Hade svårt för att bara ströpromenera utan mål innan jag fick henne, men nu är jag så illa tvungen, och det är riktigt trevligt! För att roa mig när hon sover och jag inte kan göra grimaser eller sjunga falskt så samlar jag på saker. Typ snygga trappuppgångar och entréer, street art, båtar, skyltar, mm. Senaste veckans fynd syns här:

Snyggaste garageporten! Väntar sig nästan att porten ska knirra och knarra, så kliver Karate Kid ut, med sist jag gick förbi så gled den ljudlöst uppåt, och Coca-Cola kunde rullas in. Sicket antiklimax :-) Pipersgatan.

Coolaste porttelefonssystem jag sett, funkis delux! Också Pipersgatan.

Får mig att tänka på Björnes Magasin och Snigel. Ska peka ut den för Flora sen. Hantverkargatan.

Inga kommentarer: