tisdag, januari 13, 2009

Vårtecken..?

Tror det är fel på min kroppsliga termostat. Har senaste veckan tyckt mig kunna sniffa i luften att det är vår, och längtar hiskeligt till vårt nya fina sommarställe. Vi upptäckte i höstas att i inte kan vara där på vintrarna för då blir det tydligen kondens någonstans och det är inte bra. Alls. Så vi håller oss därifrån.

Jag drömmer om alla små ändringar jag ska göra inomhus (och Linus och mamma har mardrömmar om takomläggning respektive luftkvalitén), och nu har jag äntligen slagit till på tapet till ett av sovrummen. Eller fler om det räcker. Tapetåtgångberäkning är inte min starka sida. Blev inspirerad av Jenny och Jens på Sammy Rose som fixat sin dotter (också hon med blomnamn!) Violas rum och tapetserat med en original 70-talare. De hade omröstning mellan 5 olika tapeter, och jag nöjde mig inte bara med att rösta, utan köpte 3 rullar även jag av den snygga vinnaren, nr. 7308 från Tapetorama - toksnygg!
Imorgon borde de komma, ska hänga vid brevinkastet och sedan kasta mig tur-och-retur till ICA så fort det bara går i grus/slasket.


Drömmen hemma vore en av Sammy Rose's egna tapeter, och de gör även tryck - habegäret kniper till varje gång jag kollar in deras snygga sida och häftiga blogg!

Funderar även på den här tapeten som fondvägg till ett av de andra 2 sovrummen, så snyggt, men kanske inte till ett helt litet rum. Även denna ett original från 70-talet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att du slog till! Vi är jättenöjda med Violas rum, det blev så gulligt. Lycka till med tapetseringen.

Lina sa...

Tack Jenny! Får sitta och njuta av själva rullarna tills våren kommer och stugan kan invigas - visar resultatet!