fredag, augusti 07, 2009

fågelskådning hemmavid

Nya tapeten i gästrummet, snart klart!


En ny samling har uppstått. Igen. Jag är bra på det, att samla på mig saker jag tycker om och skylla på att jag samlar. Mamma brukar säga att det ligger i generna, hennes morfar var entomolog och samlade på insekter, och har bla. tagit hem en hel termitstack från en av sina världenrunt-resor, och den kan man nu skåda på Naturhistoriska museet i Stockholm. Min pappa har en gigantisk samling av samtida konst och konstböcker. Min farmor samlar på moccakoppar. Och så vidare. Alltså skyller jag på generna.

Nu blev det väggtavlor med plastlaminat och plastfåglar. Men jag tror jag stannar vid den gyllene regeln om 3 ting.

1 kommentar:

DoreDoris sa...

Jättefin tapet! Tack för kommentaren hos mig, det var info jag inte visste om, så nu har jag uppdaterat inlägget. Tack! Ska fortsätta kika runt lite.