onsdag, februari 17, 2010

Dyra pysselplaner och synd om mig

Lyckades vackla ner till husläkaren igår, dock utan att få hjälp för labbet hade stängt. Pyttsan. Tog Myrorna på hemväg, men lampfoten var både defekt och inte fullt så snygg som jag hade fantiserat ihop i feberdimmorna dagen innan. Så det blev en kartong semlor från Thelins istället.
Sista stoppet på vägen hem var en antikhandel där jag hittade två saker som jag verkligen ville ha. En pytteliten fotpall, eller vad man kan kalla det, max 15 cm hög märkt "Äkta Falsterbo..." och "Björns Möbler", såg ut att vara sent 40-tal. Krumma små ben och klädd i babyblått sammet med ett band runt om fäst och dekorerat med möbelnubb, heter det så?? Vore jättefin att klä om i Josef Frank tyg, eller antagligen ännu finare med Estrid Ericssons Elefanter i linne. Ägaren som jag brukar prata med och få bra priser av ville ha 650:- för den. Jag hade gissat 250 och då skulle den ändå vara dyr. Synd.

Den andra grejen jag hittade var en 190 cm hög golvlampa på marmorfot, med guldmålat stativ där det växte upp "stjälkar" i olika höjder med 5 lampor med skärmar som såg ut som blommor. Med lite sprayfärg, dekorplast, en heldag och mycket tålamod skulle den bli en gigantisk knippa snödroppar. Väldigt mycket Alice i Underlandet-känsla - vill ha!!! Dock avskräckte prislappen mina vidare planer att baxa hem den - 950:- Helt galet, kan inte föreställa mig någon potentiell köpare till lampan, den är verklign "hideous" om nu inte fler än jag ser just snödroppspotentialet i den.
Väntar några dagar och går tillbaka och prutar, hoppas på ett bra paketpris - kliar i fingrarna att pimpa sakerna!

Idag är Flora på dagis och Linus jobbar halvdag för att hämta tidigt på dagis. Så jag är ensam hemma i 7 timmar - fantastiskt! Vore ännu bättre om jag inte var så sjuk, hemskaste influensa jag har haft, symtomen skiftar från dag till dag, igår trodde jag att det var lunginflammation och idag är det istället öronont och hosta. Tycker ganska synd om mig själv, faktiskt. Ska försöka läsa ut min julklappsbok "Den orolige mannen" av Mankell. Spännande även om ögonen går i kors.

Inga kommentarer: