måndag, februari 15, 2010

Potentiellt fynd

Hett Efterlängtat Objekt. Så hett efterlängtat att jag blev alldeles blockerad och inte slog till direkt när jag såg den! Lampfoten, i kristall-liknande glas för 125 kronor på Myrorna idag. Kan ju bero på att jag har influensa med feber, och egentligen bara hade uppbådat kraft nog för att ta mig till Apoteket - köpa Alvedon - och hem igen. För en stund sedan kopplade fyndcellerna i hjärnan ihop sig igen, och jag räknade på fingrarna hur många timmar mitt fynd stod där till stängning, och hur många med samma smak som jag som kan tänkas ha klämt på den.

Minns som i ett töcken att det var rosafärgat glas nederst. Inte riktigt fullträff i min bok, men jag kan säkert spraya den delen vit, eller varför inte guld... Förhoppningsvis dyker här upp en bild imorgon!

Passar på att visa en bild av min älskade lampa som mamma snällt nog lagade igår, när hon var här och passade Flora då jag mådde pyton  - vilken mamma, och vilken fin ny-gammal lampa! Elen byttes, och lampskärmen är visserligen original till lampan, men trasig på baksidan. Funderar på att klä om den i Josef Frank-tyg. Lite svårt att välja ETT, dock. Mitt vanliga problem.

Inga kommentarer: