tisdag, februari 16, 2010

Pias nya kläder


Fullkomligt älskar vår Pialampa av Tore Ahlsén. Vi har två, den ena tjatade jag mig till av kocken på Kalix Naturbruksgymnasium, och jag fick den gratis. Undrar fortfarande om han fick problem för att han ryckte ner armaturer...? :-(
Då visste jag inte vad det var för lampa, men blev gltt överraskad när jag märkte att jag hade lyckats pricka in den med originaltyg, som jag ändå tyckte var finast. De andra i taket (minst 25 stycke!) hade nytt tyll/spetstyg.

Den andra ropade jag hem på Metropol för 5-6 år sedan, för 100:- plus auktionsavgift på 25% + 70:- Den har ingen klädsel, och det verkar ha skrämt bort folk - glädjande för mig. Vårt Pia-skelett till lampa har legat i förrådet sedan jag fick den, men innan jul fick jag för mig att jag skulle chansa och ringa Gärsnäs som tillverkar lampan, och fråga om tyget. Visade sig att det finns som metervara eller färdigsytt, under 500-ingen, så ett överdrag skall det bli snarare än sent. Den mindre hönger i Floras rum, och vi föräldrar får den nyklädda, större modellen - inte mer än rättvist.

Bilden är lånad från Gärsnäs produktblad.

Inga kommentarer: