måndag, november 05, 2007

Aha..!

Apropå att vi redan har målat om en golvlampsfot inropad på auktion och lackat om (i vitt) så ska den nog få byta färg ändå. Högblankt vitt blev jätte fint, men den syns liksom inte. Undrar om Linus annullerar vårt samboskap om jag målar om den i färgen "Pingwe Rosa 25" ur Beckers Zanzibar kollektion..? Ser ut att vara en fin tuggummirosa, mättad färg som inte är skrikig. Ska nog ta en titt iaf.

Dessutom så måste jag göra något åt lampskärmen. Har bytt frans från tidigare vinröda (jag har en aktiv allergi mot vinrött) fransar till svarta, efter Linus önskemål, men den är fortfarande inte klockren. Ska nog gå förbi "Hobbyskärmen" på S:t Eriksgatan (Vasastans-sidan) och kolla vad de tar för att utföra detta lilla projekt åt mig. Känns lite betungande när jag inte har sytt på år och dag... Latmask kan jag kalla mig.

Inga kommentarer: