måndag, november 05, 2007

Utekväll med tjejligan

I lördags var det utekväll. Tidsenligt nog kom inbjudan på facebook, och det var Rosie och hennes kusse Carolina som kommit på idén. Kvällen började med grekisk afton på Dionysos på Bondegatan. För mig personligen började den med stress deluxe och att jag kom 15 min efter alla andra. Typiskt mig. God mat och trevligt prat.

Sedan bar det av till Solidaritet, höll på att bli tjafs i kön, men vi väntade tålmodigt på vår tur istället för att tränga oss. (Därför det uppstod hätsk stämning från början - vi trängde oss, med mig i spetsen) ;-)

En GT senare var dansen i full gång, och jag fick tillfälle att återerövra 90-talsdansen med fäktande armar upp och ner och springstil på stegen - hur kul som helst! Blev inte antastad en enda gång, även om andra damer i sällskapet blev det, och jag hotade karln med stryk. hahaha, jag var lite full efter 1 glas vitt o en GT... drinktoleransen ligger inte där den brukat.

Himla kul att spendera en kväll med tjejkompisarna och några för mig nya bekanta. Kom hem strax efter 3 och Linus var fortfarande vaken - vilken kille! Så glad att jag orkade duscha och tvätta håret, skönare att vakna lite trött dagen efter och lukt hårinpackning än fimp. Mitt motto.
Och ojojoj vilken träningsvärk jag har i vaderna idag. Höga klackar står inte heller på dagschemat för mig längre...

Nu dröjer det nog bara ett år tills nästa tilldragelse, om jag känner mig själv rätt. Tant-rätt.

Inga kommentarer: