fredag, november 02, 2007

Ledig!

Idag är jag ledig! Vi fick välja mellan en dag i augusti eller en dag i november, och jag som lider mig igenom hösten valde så klart idag. Solen skiner och stormen som slog mot våra fönster i natt har bedarrat.

Ska träffa mamma och moster Calina och åka till Mormors grav för att hälsa på och göra den lite fin, nu när det är Allhelgona. Inte klokt att det i januari är 2 år sedan Mormor gick bort. Känns bra att gå till graven idag, även om det påminner om saknaden.

Sedan ska jag till kliniken på rådgivning. En del i utslussningsfasen till "det friska livet". Är så skönt att gå dit, sätta mig i väntrummet, och känna mig FRISK! Att jag inte hör hemma där längre.

Sedan tänkte jag se om pappa har tid att komma förbi med sin tygkasse med vattenpass, spik, tumstock. Hans konst-hängarkasse. :-) Med alla nya fina vita väggar skall vår konst äntligen få komma upp, och komma till sin rätt!

Ojoj nu fick jag bråttom!

Inga kommentarer: