torsdag, januari 24, 2008

Budget

I morgon är det lön. Känns som ungefär 3 månader sedan den kom sist. Kan ha att göra med att den kom 3 dagat innan jul. Attans. Men det är iaf intresant att se hur lite man kan leva på, egentligen. Har hållit igen hela januari, och det är förvånansvärt billigt om man bara köper mat, och inga "prylar" och kläder och en massa tidningar och inredningssaker. Fast Linus har betalat mesta maten senaste 2 veckorna, förstås...

Hur som haver så ska jag leva på budget den här månaden. Antonia förklarade principen, att ge sig själv en viss summa varje vecka, och sedan föra över nya pengar tex. på söndagar. Jag har tagit det hela ett steg längre (så klart, mina idéer får snabbt en energisk släng av adhd...) :-)
Så planen är klar, ska skriva ut en sida från dator som redan är förberedd :-) och sedan ska jag skriva upp hur mycket jag gör av med och på vad. Ska bli intressant. Om jag klarar mer än en månad så har jag snart sparat ihop till semestern i juni. Borde vara en morot om något.

Wish me luck...

Inga kommentarer: