torsdag, januari 24, 2008

Önskelista

Så typisch. Bara för att jag vet att jag ska spara pengar den här månaden, och inte shoppa loss på en massa inredningsprylar så har jag ständigt en växande önskelista i huvudet.
Känner mig aldrig klar med inredningen och lösningarna hemma, utan vill ständigt ändra om.

Just för tillfället önskar jag mig detta:
  • Pall Ingvar från ROOM / Habitat av Kamprad himself. 2 st, en svart o en furu



  • Golvlampa brevid soffan, "Kulla" i svart eller vitt matchande taklampan

  • Matta Stockholm Rand, Ikea, till hallen. Vi har vackert stengolv med fossiler i (!) men min plan är att göra hallen mindre hall-ig och mer extra vardagsrum-mig. Typ. Alltså hjälper mattan till.


  • Nya sänglampor. Vita från ROOM / Habitat. Älskar våra lampor med svarvade glasfötter som vi hittade i höstas, men dem vill jag istället ha i sovrumsfönstret.


  • Affisch från Moderna, gjord av pappas vän John Melin, för Warhol's utställning. Grafiskt fulländad och matchning till mattan.Bilderna kommer från ROOM, Ikea, och Moderna Museet.


(Bilderna kommer från ROOM, IKEA, och Moderna Museet.)

Inga kommentarer: