torsdag, januari 24, 2008

Debut på G

Om en vecka ska pappa och jag hänga om en utställning i tandläkare Marie Lindgren's upphottade och arkitektritade väntrum på Mäster Samuelsgatan. Thomas Eriksson är hjärnan bakom lokalerna, och där finns numera även flera "show cases". Pappa har i uppdrag att sköta utställningar, och tills nu har superbegåvade nykomlingen August Sörensen's "proppljusstakar" stått uppe och försäljningssiffran steg varje dag. Superkul!

Ljusstakarna är vita med svart text, så pappas tanke är nu att bryta av totalt, och visa något som står i rejäl kontrast till det minimalistiska. Så vi ska ställa ut min samling av porslinsfigurer. :-) Borde få åtminstone någon darrande med tandläkarskräck att le lite i väntrummet.

Om en vecka ställer vi upp allt, visar bilder då.

Jippie, min första utställning! :-)

3 kommentarer:

Milla sa...

Kan du inte visa bilderna bilderna från utst, som jag har sett, den är jättefin! Tandläkarskräcken försvinner nog helt hos dem som har sådan...

Milla sa...

Kan vi få se bilderna från utst hos Marie L????

Lina sa...

Jaja, det kommer, mamms! :-)
Ska bara organisera mig och ta fram dem! :-)