fredag, mars 28, 2008

Boktips

Är himla nöjd med min lilla stadigt växande samling av japanska inredningsböcker om Stockholm. Hittade dem på Designtorget i höstas, och ibland kommer en ny bok ut.
Nu har jag:

Stockholms Apartments
Stockholms Kitchens
Stockholms Ateliers

och sist men inte minst..
Stockholms Love Apartments

Supersnyggt gjorda, allt på japanska och i litet format, söta som karameller. Visar upp svenska hippa människors hem, ateljéer, kök och "kärleksboningar", mest är det designers, formgivare, art directors och illustratörer, många man känner igen, men lika många nya.

Linus och jag har roat oss med att kolla hur många saker ur varje bok vi har hemma vi också, och det är förvånansvärt många, typ porslinsfigurer, svenskt äldre porslin, bilder, grytlappar med mera. Kanske därför jag gillar böckerna, för att många interiörer liknar vår. Men mycket mycket är jag avundsjuk på... Vill ha! Men tills dess duger böckerna bra!

Är ute efter Stockholms Gardens och Stockholms Kid's Rooms också. Ska se om jag hittar dem i helgen. Så kul med inspiration!

Inga kommentarer: