måndag, mars 31, 2008

Älska Göteborg!

Spenderade gårdagen på Värmdö med mamma och taxen Glimma när Linus var på skjuttävling och pappa var på jobbresa. Trevlig dag med en massa tjejsnack och graviditetsprat. :-)

Tittade runt på nätet och hittade min drömsoffa på Blocket! Har suktat efter den gigantiska och mysvänliga soffan "Göteborg" i minst 6 år, men hann inte komma till skott innan den tragiskt nog utgick ur Ikeas sortiment för några år sedan. Nu har jag pratat med trevliga Sofie i Sollentuna och vi ska få hämta vårt fantastiskt fina (hoppas jag!) alldeles egna exemplar sista helgen i April, när de flyttar. Innan dess ska jag tvätta överdragen till vår Karlanda soffa och sälja den på Blocket.

Äntligen har vi tillräckligt stort vardagsrum för min drömsoffa, och där kan en liten bebis eller två ligga och sussa tryggt utan att riskera att trilla ner, den är nämligen hela 110 cm djup. Ingen soffa för Farmor, med andra ord...

OBS! Vår är ViiiT, min favvofärg, och oj vad praktiskt med barn! :-)

Inga kommentarer: