måndag, mars 31, 2008

Mat och sånt

Gott när man (jag) är gravid:
  • Estrellas lättsaltade chips
  • Snickers
  • Ceasarsallad från Västermalmsgallerian (bara deras funkar)
  • Isthé med persikosmak
  • Vaniljrån
  • Polarkaka med messmör (har jag ALDRIG gillat tidigare)

Det är vad jag äter för tillfället. Endast och uteslutet. Inte allt samma dag. Väldigt ensidigt, men enligt läkarna är allt som stannar i magen bra mat. (Tack snälla doktorn som lindrade mitt värsta dåliga samvete över min dåliga kost!)

I vecka 8-9 åt jag BARA knäckebröd med smör, kaviar och hårdkokt ägg, det levde jag på, även om även det kom upp ibland. Och även den kombinationen är något jag aldrig eller extremt sällan var sugen på innan jag blev med kotte i magen.

Det jag har extra svårt för är:

  • Allt som är stekt och eller osar
  • Fisk
  • Glass, bullar, kakor
  • Riktig lagad mat
  • Choklad (tråkigt nog!)

Skumt det där. Skönt att det inte är för evigt det här "välsignade tillståndet".

Inga kommentarer: