måndag, februari 02, 2009

Årets första fynd

Kände mig som en riktig fegmorsa igår näg jag vaknade. Linus skulle vara borta ett par timmar och jag kom inte på något alls att göra och Flora var trött och gnällig. Packade ner henne i vagnen för att ta en promenad. Sen kom en blå buss och jag kände mig plötsligt ruskigt modig så vi klev på och åkte in till Hötorget (hela 4 hållplatser och läskiga 7 minuter) Flora sov som en stock och inget utbrott startade i vagnen. Väl framme var det till min stora lycka loppis-söndag! Sprang där jömt för några år sedan, men sen har jag glömt det alldeles. Fyndade vid första bordet, och kände mig så styrkt av mitt mod att jag satte av mot BR och köpte 2 leksaker åt Flo innan vi promenerade hem igen med våra nya fina saker och mötte pappa Linus halvvägs. Känner mig så modig! :-)

Fynden blev:

1 Bambi från 50-talet, Bernardi Konst / Walt Disney för 40 kronor

1 "planter" med vovve för 20:-

..och en till med tomte för 20 pix.

Fyndigt värre!

Inga kommentarer: