fredag, februari 20, 2009

Sthlm - Tel Aviv


Det bästa med att gå i amerikansk/internationell skola i Tyskland var att man fick kompisar från länder man knappt hört talas om, och lärde sig en massa nytt. När jag gick med i Facebook för ett och ett halvt år sedan dök en massa gamla kompisar upp igen, och den jag pratar allra mest med är Anat från Israel som jag inte har pratat med sedan vi slutade 11:an och jag flyttade till Berlin. Nu har vi båda barn, hon en 1-årig Jonathan och jag Flora, ett halvår efter. Fascinerande att barnfunderingar, utveckling, orosmoment och glädjeämnen är universella, vi pratar om ALLT som gäller våra ungar. Plus inredning, IKEA :-), vardag, eventuell reunion av vår gamla high school klass... (Läskigt men vore kul att åka tillbaka och träffa alla!)

Har bestämt att vi ska skicka varsitt paket med olika saker typiska för Israel och Sverige, barnkläder mm. Det här är vad jag ska skicka till Anat och hennes Jonathan. Plus Daim - stod högt på hennes önskelista :-) och tidningarna Mama och Family Living.
Om Mini Rodini slår igenom i Israel nu vill jag har %.
Byxor, mössa i Mini Rodinis robotstuk, dregellapp från P o P, shoppingbag/vagnväska från Elodie Details, anteckningsböcker + bokmärken från Pocket Shop, bodysuit med skolmotiv från LouieLouis och Ikeas inredningsbok.

Inga kommentarer: