tisdag, februari 24, 2009

Pyssel...?

Vem, vad? Såg just att det står att den här bloggen ska innehålla pyssel. Oj. Det var länge sedan. Tycker egentligen att jag borde hinna med att pyssla som förut, men å andra sidan så kunde jag sitta med en pärlplatta en hel helg och glömma äta emellan. Går inte med en bebis. Vill heller inte med en bebis. Men något litet snabbt då..? Kliar i fingrarna, och jag har en liten lista i huvudet:

Sy överdrag till stora Pialampan jag köpte på auktion. För 5 år sen... Måste hitta rätt tyg först. Vitt med "sydda hål". Eventuellt fuskar jag med spetstyget Berit från Ikea.

Bokstäver till Floras rum. Kan vänta, just nu sover vår hårt arbetande sambo/pappa i barnrummet. Han behöver nattsvart rullgardin, inte bokstäver på väggen.

Sy sängkläder till Flora av Farmors gamla vrålsnygga 60/70-talspåslakan

Tex. Finns mycket att göra. Men oftast gosar jag hellre med Floret. Nu vaknade hon och jag måste springa och sniffa i halsvecket.
Allt har sin tid.

Inga kommentarer: