fredag, februari 20, 2009

Vitamin-hopp

Jag har jämt trott att jag inte tål den svenska vintern. Mitt hår blir risigt, jag får dålig/torr hy, torra händer, blir lite allmänt deppig. Deppigheten kom inte i år, har fullt upp med Flora, och går långa prommisar i dagsljus varje dag. Men allt det andra. PLUS min omättliga törst efter standardmjölk. Tror jag dricker 2 liter om dagen, och blir sur om inte mataffären har 1.5 liters paket. Igår först kom jag på att det nog är D-vitaminbrist jag har. Fick goda råd av en snäll Apotekettant (i min ålder) Så nu ska jag ta just D-vitamin och se om jag märker någon skillnad. Hoppas, hoppas...

Köpte Locobase Repair också, liten tub kräm för narig hud. Hjälpte direkt, inget annat har rått på mina vinterhänder, och den här kostade 45 pix!

Inga kommentarer: