tisdag, september 25, 2007

$

Idag är det löning! Puh, känns som 2 månader sedan sist. Inte billigt att flytta, även om vi tyckte oss inneha allt som behövdes för ett fungerande hushåll redan innan flytten. Fast man vill ju gärna ha en del nya saker i nya hemmet. Förlänga NY-känslan.

Blir ingen shopping alls för mig idag, jag är hemma sjuk. Igen, eller fortfarande. Nu har jag fått medufin iaf, så jag ser en ljusning i eländet.

Senaste dagarnas sinande innan-lön-kassa har fått mig fundera på vad som är viktigt egentligen. En miljard loppisprylar (som inte blir så billiga när man köper ett ton) eller tryggt på banken. Och i helgen när vi var på familjeutflykt i Västmanland (tror jag) så tackade jag nej när Linus erbjöd sig att svänga in till både loppis och auktion.

Antingen så har jag tröttnat lite på den ständiga jakten på loppiserövingar, och känner mig lite kvävd av alla fulla (nyinköpta!!) skåp hemma. Eller så har jag fyllt 26 och har börjat ligga vaken nattetid funderande på de där orangea kuverten som jag singlade i pappersinsamlingen upp till 25-års ålder... Sparkonto utan uttag, pensionsinbetalningar, och allmänt ekonomiskt hamstrande låter lite lockande...

Hjälp.. ?

Inga kommentarer: