onsdag, september 12, 2007

Tidsbov

En annan tidsbov är FaceBook. Jag stretade emot in i det längsta, men till slut blev pressen och grupptrycket för hårt. Så nu spenderar jag en timme varje dag åt att döva mitt dåliga samvete över att jag inte hör av mig tillräckligt ofta till alla vänner, att jag inte minns allas födelsedagar, och att jag inte är så snabb på att svara på mail. Saken är den dock, att det dåliga samvetet gror! För alla duktiga meddelanden och wall postings och what not som jag fixar med så kommer det ju dubbelt upp tillbaka! Hur härligt som helst att umgås med kompisar och återuppta kontakten med dem man tappat bort på vägen, men oj vad jag känner mig otillräcklig.

Ska ägna mig åt hemmet ikväll, och bojkotta datorn. Så det så.
Ska bara gratulera min gamla bästis Zarah från 7:an som fyller år idag först! :-)

Inga kommentarer: