onsdag, september 12, 2007

Helg i pysslets tecken



För två veckor sedan var jag ensam hemma hela helgen när Linus var borta på en tävling. Igen. (Jag leeed - hör du det, gubben?) och då kom mina coola kusiner över och höll mig sällskap. Vera är 10 och John är 8. Vi hade fullt upp, och de inspekterade vårt nya hem. "Coolt" var betyget. Puh! :-) Vi lade en ofantlig mängd pärlplattor och vi var på bio och såg "Shrek 3". Lagade mat tillsammans, nalle puh pasta o köttfärssås. Och på söndagsmorgonen innan deras föräldrar hämtade dem lagade vi en blåbärssmulpaj.

Barn går alltid att charma med bio, godis o popcorn, pyjamasparty och sova över, men det jag tror impade mest på dem var nog vår frukost-picnic på balkongen med smoothie och drinkpinnar, bl.a. Mysigt, och både jag och Gustav som var hemma från München över helgen kände oss lite som barn igen. Skönt!
Härliga barn, hoppas de kommer tillbaka snart igen!

Inga kommentarer: