onsdag, september 19, 2007

Tillskott

Jag har glömt att presentera vår nya familjemedlem! Idag är det 2 veckor sedan vi tog hand om en liten flick-katt som tappat bort sin ägare (snarare övergiven). Hon traskade runt utomhus i en vecka, och blev bara smalare och smalare, och när jag gick ut för att kolla om hon hade någon öronmärkning eller halsband så hoppade hon upp i famnen på mig och ville inte gå ner... Hjärtskärande minst sagt. Så på kvällen åkte vi ut på "Search & Rescue" och letade efter henne, och en baconstrimla senare låg hon i mitt knä på väg hem.

Hon går fint på låda, äter som en varg och sover nedanför vår säng hela natten. Senaste veckan har hon tuffat till sig ooch gör halkande försök till tjurrusningar över parketten och spanar på fåglar från balkongen. Hon har gått upp säkert 1 kg i vikt, var bara skinn o ben först.

Har meddelat polisen, katthemmen, mfl, men nu hoppas jag på att ingen ska höra av sig... Vi skulle ju inte ha husdjur alls, men som Linus sa: "Lämna in henne på katthem på måndag... Jo tjena, hon blir nog kvar."

Japp! Om ingen har ringt inom en vecka får vi nog fundera på namn.
ps. fotot visar hur störd hon var av hantverkarnas oljud idag... Somliga sover gott! Dessutom blir hon närmare 2 meter i utsträckt tillstånd.

Inga kommentarer: