onsdag, oktober 31, 2007

Home sweet home

I fredags tog vi så vårt pick och pack och katt och flyttade hem igen. Möttes av en kritvit lägenhet, borta är de beiga och gråa fondväggarna och alla hål efter hyllor och barnlek. Sterilt kanske en del tycker, men jag kan inte tänka mig något finare än att bo i ett galleri - sann lycka. :-)

Gjorde vårt bästa under helgen för att komma i ordning, och nu är det beboeligt igen. Förutom allt målardamm som lägger sig som en hinna över golven varje natt. Mystiskt. Några tag med dammsugaren och mopp under veckan borde lösa det.

I lördags var jag på min yoga i Aspudden halv 9 på morgonen, huttrigt värre på ditvägen, men så fort man sätter sin fot innanför tröskeln i studion så tinar kroppen. Underbar start på helgen!

Efter en brunch hemma åkte vi in till stan (jag vet, vi bor i innerstan, men det är ju så praktiskt med bil när man ska handla...) :-) och svängde förbi DesignTorget för att titta på tidskriftssamlare. Måste hitta ett bestående hem åt mina meterhöga travar av inredningsmagasin. Blev inget köp där, utan vi åkte vidare till Kungsholmens Antik. Där blev det shopping av för vi föll som furor för 2 stycken likadana 60-tals bordslampor med fötter i vitt glas och vita skärmar. Aj så dyra, men oj så snygga!
(Foto kommer)

Åkte även förbi tepetmeccat Björklund & Wingqvist på Kungsholms Torg. Helt suveränt med alla tapeter på ett ställe, och då vi var där, lördag halv 4 var det fullpackat, men mycket personal på plats. Tittade på min önsketapet Woods igen, och blev glada att den inte var så dyr som vi trott. Hittade även en guldtapet som skulle sitta fint i vårt förråd/garderob.

Nu har vi inte fått så mycket gjort under jobbveckan, men till helgen fortsätter donandet hemma - Svärmor kommer på besök o då måste gästrummet vara trivsamt!

Inga kommentarer: