onsdag, oktober 31, 2007

Projektdags...

..fast jag inte har avslutat något på sistone.
Ska ge mig på att klä om vår fina teakstol som står i hallen. Pappa o jag fyndade den 2001 tror jag de var, på suveräna GrandPrix på Upplandsgatan, samtidigt som jag köpte Superellipsbordet.
Tycker om den enkla stommen, men har aldrig varit toppenförtjust i det grönmelerade knottriga ylletyget. Tror inte att det är så svårt att klä om själv, för Linus och jag provade att demontera stommen igår, och inget är limmat eller så.

Velar fram och tillbaka mellan olika klassiska tyger som Josef Franks "Manhattan" på Svenskt Tenn, eller något roligare. Men jag tror att det blir ett liknande tyg i färgen ljust gräddvitt. Antar att tyget sitter därav en anledning - praktiskt och hållbart. Tygjakten startar i helgen och jag riktigt känner projektpirret! :-)

Inga kommentarer: