lördag, oktober 06, 2007

Härliga lördag

Haft en stressig vecka på jobbet, och varenda morgon när jag tvingat mig upp från vår sköna säng med nya fina lakan och duntäcken har jag sagt till mig själv som ett mantra "Snart är det lördag, snart är det lördag..". Nu ÄR det lördag och det är så skönt! Vaknade vid 10 och märkte att Linus sida var tom. Ropade lite sömnigt på honom och fick en knackning på andra sidan väggen inifrån gästrummet till svar, han låg o läste tidningen där för att inte väcka mig med prasslet. :-) Somnade om. Vaknade igen av att Linus meddelade att han stack till gymmet, och sen skulle köpa brunch på vägen hem. Så ofantligt skönt att bara få vända sig och somna om, och veta att frukosten var på G.

Gick upp och tog en lååång dusch med peeling och hela paketet, och sen tog jag itu med lite plock-städning. Lagom tills jag fått det fint hemma kom Linusen hem och lagade bacon, äggröra, pannkakor med sylt (vaniljsås för mig), Tropicana's smooth juice, melon och vindruvor. Mums!

Sen har vi slappat lite till, Linus har dammsugit OCH våttorkat golv och fönsterbräden. Kissen har visat upp sina klätterfärdigheterbalkongräcket, till vår förskräckelse. Jag har vattnat våra 2 växter, och är sååå nöjd med att orkidén fortfarande blommar!

Nu stack Linus iväg för att klippa sig och jag ska flytta runt lite inredningsdetaljer - alltid lika kul.

Skön lördag!

Inga kommentarer: