söndag, maj 25, 2008

GRATTIS Världens Bästa Mamma!


Vill passa på att höja min fantastiska mamma Milla till skyarna, hon är helt underbar och har alltid varit ett gigantiskt stöd och ljus i mitt och mina syskons liv!

Älskar dig för att...
  • jag fick behålla de röda skinnstövlarna med vitt fluff även om de svarta enklare var mer praktiska för en 6-åring

  • jag fick lackskor när vi egentligen var ute och letade galonställ

  • du alltid lyssnade på mig

  • du förstod, och köpte en svindyr BH med geléutfyllnad när jag hade som mest komplex :-)

  • du hjälpte mig hitta en ny klädstil när jag var 17 och ville bli vuxen och slippa den amerikanska tonårsmunderingen Birkenstock - knästrumpor - shorts - bylsig t-shirt

  • jag fick släpa hem hur mycket djurskelett och stenar jag ville när jag var liten

  • du visade stort intresse för den stinkande hädangångna ålen jag tog med hem från stranden på Anholt (även om den samma natt "trillade ut" genom fönstret

  • jag fick neonlysande strumpbyxor först av alla på dagis

  • du stod ut med mig och mina nycker hela tonårstiden

  • jag fick sova med (och skrynkla ihop) dina sidenklänningar för att känna mig trygg när vi hade barnvakt

  • du vägrade köpa högklackade platåskor med vita prickar på svart botten när vi var ute och seglade (!) sommaren då jag skulle fylla 11 :-)

  • du satt med i baksätet på bilskolebilen under lektion för att sedan kunna lära ut till mig på samma sätt - så pedagogiskt!

  • ..och att du fortsatte tro på mig och stötta mig även efter 38 lektioner och 1 missat teoriprov

  • att jag fick ett spakit av dig i julklapp när jag var 12 - vuxenpresent! :-)

  • att du tragglade matten med mig trots att jag grät och ville strunta i allt redan innan liggande stolen

  • att du var ett sådant enormt stöd under min sjukdomstid i anorexian

Och för att du kommer att bli världens bästa Mormor!
Puss!

1 kommentar:

Milla sa...

Ja, vad ska jag säga om denna recension? Helt överväldigande att få så mycket beröm! Men det är också helt överväldigande att ha en sådan dotter som Lina, vilken människa! - hur har jag gjort sig förtjänt av henne?
Hon fattar liksom allt!

M