torsdag, maj 29, 2008

Rise n' Shine!


Idag var jag uppe tidigt, har hunnit kräkas, äta lite frukost, må illa, sälja en ryamatta via annons på Blocket, och nu blogga. Vaknade av några välriktade sparkar mot en viss blåsa innan 6 imorse, och efter det gick det bara inte att somna om. Så fort jag ställer mig upp på morgonen har jag ca 15 sekunder på mig att ta mig till lämpligt ställe för att kräkas. Börjar vänja mig, och nu går jag upp redan innan jag mår illa, bara för att få det överstökat och kunna gå och somna om. Mitt nya mantra som faktiskt räddar mig från att känna mig totalt miserabel är att upprepa "Varje kräk-attack för mig ett snäpp närmare vår bebis" - löjligt kanske, men vad gör det när det piggar upp! :-)

Paketen igår var bara 2 till antalet, och inte 3, en avi hörde inte till något paket. Snyft. Fick iaf boken jag förbeställde i april, Camilla Läckbergs senaste "Sjöjungfrun", verkar spännande. Och i det mindre paketet låg en alldeles bedårande porslinshund från 50-talet med päls och rosett. Kompletterar min samling luddiga djur bra. :-)

Väntar fortfarande med spänning på min fina babyfilt, och plasthästen.

Inga kommentarer: