torsdag, juli 24, 2008

Avis...

Tycker jag pysslar hemma jämt. Möblerar, möblerar om, möblerar... lite till. Köper nytt, köper på loppis, köper ny soffa på Blocket, återerövrar gamla lampor jag gömt och glömt ute i Holken. Ändå kan jag få ett sådant begär efter att ändra om hemma ibland. Särskilt när jag ser hemma-hos reportage, eller som sist, en lapp i brevinkastet hos Farmor där en mäklare ville upplysa om att han/hon just sålt en likadan lägenhet längre upp i huset. Och lappen visade ett foto. Suck.

Öppen planlösning, avskalat, enkelt och o-plottrigt, vita väggar, VÅR Ikea-lampa "Knappa", Piet Hein bord (har vi också, fast det används inte), snygga barnstolar, min FAVVO-affisch från Liljevalchs Vårsalongen '03, gjord av mina idoler Fellow Designers (måste bara lägga händerna på ett ex!)

Trivs bra hemma med, så som vi har det, men drömma kan man ju alltid...

Inga kommentarer: