torsdag, juli 24, 2008

Pysselfrenesi

Pysslade loss med en massa lagom lätta och genomförbara projekt i helgen. Hann med att sy en kudde till spjälsängen av vintage barntyget vi köpte förra helgen på bakluckeloppiset, med bakstycke av en sprillans ny fleecefilt jag "hittade" i mammas garderob (oups!). Blev jätte söt! Vet att nyfödingar inte ska ha huvudkudde, men jag tänkte slå i öljetter i översta hörnen och fästa kudden i spjälsängens huvudände med fina band. Borde bli snyggt. Inte färdig, så jag visar den senare.

Sydde även två små kuddar med ärtor i, inte vet jag vad de skall användas till, men alltid är det väl kul att kasta en ärtpåse på någon, som på gympan i ettan... :-) Märkte den med en liten namnlapp jag hittade i mammas sysaker - nostalgi!


Klädde om dynan till en av pallarna på landet i Ikeas fina linnetyg med diamanter från förra årets PS-kollektion, mycket bättre än det luddiga röda tyget som nu ligger underst. Underredet är brunt trä med korta, böjda ben, som en fotpall, och det blev jätte fint! Lämnade pallen på landet och glömde fota, men visar upp resultatet senare.
Med det fina diamanttyget framme passade jag även på att klä om nåldynorna på mammas syskrin, det hon fick av mig och Gustav någon gång på 80-talet. Var småblommigt på vit botten innan, och nu gnistrar där istället diamanter.


Har kommit in i en pysselperiod, så jag ska försöka få så mycket som möjligt gjort innan orken och inspirationen tryter. :-)

Inga kommentarer: