torsdag, juli 24, 2008

Skofynd o gravidkrämpor

I tisdags var mamma och jag i Norrtälje och träffade mäklaren och ena säljaren, och nu har vi äntligen skrivit kontrakt, betalat, och fått NYCKLARNA till vårt fina fritidshus med pittoreska adressen Haröhöjden! Härligt att stega ut i solen med varsin pärm under armen, och siktet inställt på Turistbyrån för att införskaffa en karta över Norrtälje - vårt nya andra hem! :-)

Blev ingen karta, måste leta upp stans pappershandel nästa gång vi är där istället. Dock protesterade mina sommarsvullna och 7 månaders gravida små fossingar högljutt i värmen, så vi styrde stegen mot "Fröbergs Skor" på Stora Brogatan. Jag förstår inte varför, men min erfarenhet är att skor bäst och billigast skall shoppas i pyttestäder man tillfälligt besöker, inte alls under skojakt i huvudstaden, som man kunde tro. Hittade genast ett par fotriktiga men ändå ganska glammiga (?) skodon i min storlek, med justerbara remmar - och lyckades pruta bort 25:- ner till 225:- och hittade samtidigt ett par alldeles bedååårande skossingar i storlek 16-17 på barnavdelningen. Fanns i röd/vit och blå/vitt - helt oemotståndliga och till det facila priset av 99:-

Nu är det alltså officiellt, "normala" gravidkrämpor har mig i sitt grepp, och jag traskar trots det glatt runt i mina nya tofflor och njuter av att det inte klämmer någonstans. Lyx. Dessutom har ett par söta skodon till vår lilla efterlängtade tjej nu landat ovanpå klädhögen. :-)

Inga kommentarer: