onsdag, juli 30, 2008

Nyinskaffat - Lampor

Mamma och jag tog en tur till Kungens Kurva i måndags och köpte en massa platta paket. Bla. vita varianter av "Gulliver" och "Malm" samt täcke, kudde, madrass, bäddmadrass, madrasskydd och en blå lampa i form av en snäcka - jag diggar undervatten-temat, trots min skräck för djup över 1.5 meter...

När Linus kom hem från jobbet byggde vi ihop allt, under hysteriska skrattanfall när jag skulle förklara högt ur instruktionsbroschyren från min bekväma plats i soffan, och Linus skulle sätta in träpluggen precis där jag sade. Hm.. Blir nog ingen byggbas av mig.

Klart vi vet att vi väntar på en bebis, men i och med att delarna till spjälsäng och rymlig byrå för alla små kläder i storlek 50-62 växte samman blev vi mer och mer varse (och lite oroliga) när vi insåg att det faktiskt är en livs levande människa vi sätter till världen och ska ta hand om på bästa vis, och detta inom 2 månader. Gulp och lycka! :-)

Igår var mamma ute på Harö och tittade till stugan (gör hon nästan varje dag...) och på vägen hem hämtade hon upp två lampor från Ikea, en stor och en liten "Kulla", ur samma serie som vår matbordslampa. Blev jätte fint, och nu är barnrummet ännu ett steg närmare färdig version.

"Kulla" up-light i hörnet, bredvid Stig Lindbergs "reptiler",
Frida Fjällmans fjällämmel och Tobias Törnqvists teckningar

"Kulla" bordslampa på nya byrån bredvid Madonnan från Loreto, Tradera-hästen, Miffy-bilden och Niki Lindroths "Kronprinsessan och Drottningen" i som pärlplatta

Inga kommentarer: