fredag, juli 11, 2008

Fix o trix

Hör hela tiden att det är vissa saker man ska "hinna med" innan barnet kommer. Några exempel är:
  1. gå på bio
  2. äta på restaurang
  3. resa bort på tu man hand
  4. träna

Hm. Tror jag skippar det.

  1. ser hellre en hyrd dvd hemma i mysiga soffan...
  2. har vi gjort så mycket ändå. Och nu har vi Middagsfrid... :-)
  3. har vi också gjort...
  4. eh..? Skulle inte tro det, jag skulle kräkas efter 3 minuter.. Suck.

Det JAG skulle vilja hinna med är andra saker, tex.:

  • Ordna barnrummet
  • Ordna i Holken så vi får ett extra (ljudisolerat) rum
  • Sortera och rensa ut hemma (ständig kamp..)
  • Fixa lite med SOMMARSTUGAN (!) :-)
  • Segla med familjen. Åtminstone runt Fårholmen utanför mamma o pappa.
  • Hämta vagnen. Får vi inte glömma!!!
  • Sy påslakan till vagn och spjälsäng med mamma - skoj!!

Sen kommer jag inte på något mer just nu... Fast under rubriken "barnrummet" döljer sig en massa finlir, som bygga elementskydd med ministaket ovanpå - fixidé jag fått. Samt att köpa möbler på Ikea, se om vi får låna Farmors fina solgula plyschfåtölj, fixa belysning, mm...

Spännande!

Inga kommentarer: