onsdag, juli 23, 2008

Babykläder en masse!

Nu kan man ju tycka att rapporteringen från vår helg på Värmdö borde vara klar, men icke sa Nicke! :-) Låg ute på altanen och läste med stigande oro i en babybok vi fått från vår barnmorska en lista på saker man behöver skaffa innan barnet kommer. Oj. Inte mycket på den listan som befinner sig inom våra 4 väggar... Så vi åkte på Linus initiativ (wow!) till Mölnviks shopping-heaven och köpte pytteplagg till vår kommande bebis.

Hamnade först på "Kidz Wear" där de nischat in sig på exklusivare barnkläder från utlandet - kul utbud, och till vår lycka 30% rabatt. Vi valde varsitt plagg, och det blev en Paul Frank body för Linus och en rosa body med sjöhästar (mitt favvo-djur!) från Decoy Kids för mig - så söta båda två! :-)
För att väga upp de nyss gjorda dyra inköpen gick vi vidare till Lindex som ligger vägg i vägg och shoppade loss på hela 10 plagg för samma summa. Linus fick mig att ta mitt förnuft till fånga, och vi satsade hårt på ANVÄNDBARA saker som inte enbart var bedååååårande enligt shoppinggalna mig.
Blev 3 par velourbyxor (så nu har vi plötsligt 5 par), 2 stycken 2-pack supermjuka basicbodies med långa ärmar, och 3 färglada bodies med kort ärm / ärmlös.

Åh vad vi längtar tills vi har någon att stoppa I alla gulliga plagg! :-)

Inga kommentarer: