måndag, juli 23, 2007

3 x Vardagslycka


Som sagt, jag brukar tycka måndagar är lite deppiga. Inte så unikt kanske. Men som idag. Jag känner mig liksom personligt träffad när det just måndagmorgon, 3 veckor + 1 dag sedan sista doppet i Italien för året, o jag känner hur mitt nyfixade/puffade hår ställer sig rakt upp och blir frissigt genom en enda mitt-i-prick våt vindpust som letat sig nerför husväggen, studsat i asfalten och banar väg rakt upp o in i nacken. Fy bubblan. Monika, håller du med?? Kommer till jobbet 09:01, och har förlagt mitt passerkort hemma. Misären kan bara stavas med ett ord. MÅNDAG.

Men, så ringer Linus på eftermiddagen och säger att han plockar upp mig när jag slutar, för han har fått en paketavi till mig i mobilen. Vilken härlig daaag! :-)

Tyckte Adlibris segade lite med mitt efterlängtade paket, men de var ju bara förutseende o omtänksamma som väntade till en regnig deppdag att förgylla med tjejböcker!

Vinbär & Vemod av Eva Swedenmark & Annica Wennström
Brunstkalendern av Emma Hamberg
Sommarbarn av Katerina Janouch

Jippie!!! Nu blir det nog tyst om mig ett tag... Sen är de uppe för låning för den som känner sig hugad!

Inga kommentarer: