måndag, juli 30, 2007

Helgens loppisfynd



Innan jag hade kommit en meter in på det allra första loppiset vi besökte under vår express-sightseeing på Gotland hittade jag en Bambi på en hylla. Alltid samma lycka - pirrar till i magen, ungefär som när man åker fort med bilen över ett gupp, och så sprider sig leendet och min arm kastar ut handen som en gripklo, blixtsnabbt som på min gamla bönsyrsa Böna (R.I.P) och griper tag om Bambi-bytet innan någon annan hinner sno åt sig den. Visserligen väldigt sällan jag måste slåss för mina bambifynd, men man vet ju aldrig. Himla fin var den iaf, från 50-talet (syns på den lilla kaninpälstofsen på huvudet) o kostade bara 15 pix! Nu har jag nog 40 Bambisar. Plockade ut de finaste av en massa grytlappar också. Typiskt somrigt! 2 blå/vita och en grön/grön/vit till oss, och en turkos/vit till Tommy o Elin, passade perfekt på skruvspetsen i deras kökskakel där Tommy så fint skruvat fast deras monster plattskärmstv i vardagsrummet. 20 centimetersskruven gick rakt igenom väggen in till köket - hehehe. Tommy-Timell!

ps. Tanten i loppiset/kiosken hade virkat grytisarna. Och hon hade inga underkläder. Men det sade vi inte till Tommy när vi hängde upp grytlappen i deras kök. ds.

Inga kommentarer: