måndag, juli 23, 2007

Helg, härliga helg!


Så var det måndag igen, lite deppigt - men oj vilken skön helg vi har haft! Jag tog en dag extra ledigt i fredags, och spenderade dagen med Rosiesen och hennes ljuvliga pojkar, Rosies syster Loisan och deras mamma. Åt god woklunch (men hu vad stark!) på Röda Korsets café vid Mariatorget. Stora pojken fick glass, choklad underst och jordgubbe upperst. Efter två skedar utbrast han "Bajs!" hehehe... Sprang i några barnaffärer och kände det pirra till i magen - bebis... :-) Delade upp oss efter några timmar och Loisan och jag susade över till ljuva King's Island, och åt blåbärspaj med masssor av vaniljsås på DubbelW, och tjejsnackade i timmar.

I lördags insöp Linus och jag vår vana trogen brunch i V-gallerian, och jag slog tjejen i kassan med häpnad när jag beställde en bakad potatis istället för vår favvomat libanesisk wrap. Lite crazy så där. Åkte en sväng till Värmdö och tittade till blommor o vittjade brevlådan. Lite iaf.. Mest slappade vi på altanen i solstolar modell 180 graders lutning, och på Linus ser det ut som om vi varit på solsemester. Jag fick bara käcka äppelkinder i sommarfräsch (?) purpurnyans. Linus gick ut med vänner och slog runt, och jag åkte ut till Nacka och hängde med Rosiesen och Loisan och nosade senaste underbara bebisen i nacken. Stora 2-åringen fick jag ett leende och godnattkram av - mysigast i världen! 4 timmar och en bortglömd tjejfilm senare hade vi avverkat mycket på tjejsnacksfronten, men kanske inte blivit så mycket klokare ändå. Men himla trevligt var det! Loisan o jag lyckades hitta hem till Bromma och jag vidare hem till K-holmen (utan gps, Loisan!!) :P Linus rumlade hem framåt 04:30, men var lika charmig på morgonkvisten ändå.
Söndagsmorgonen (nåja, eftermiddagen) spenderades med trevlig prommis runt i öns inredningsbutiker. Utanför iaf. Alla hade nesligt nog för oss semesterstängt. Hittade iaf ett nytt kvarter mellan Bolindersplan o Hantverkargatan. Erövrar ön bit för bit, fortfarande efter 3 år. Våra kurrande magar ledde oss till kebaben mot slutet av Fleminggatan, och efter det rullade vi ut mot Stuvsta med en kasse grillvirke och våldgästade Antonia, Niklas o Zingo. Igen. Söndagar hos dem börjar bli tradition! :-)
Grymt god mat och trevligt sällskap, och världens bästa Antonia hittade återigen fantastiskt roliga samtalsämnen att avhandla - nu blev du allt rädd att jag skulle lista dem, va?! :-) Antonia o jag battlade i något bilspel, och därefter satt killarna som klistrade i 2 timmar framför samma spel. Och lite pang-pang-pickadoll. Jag diggade Antonias söta rosa Nintendo DS o Mariospelet. Apropå det så fyller jag år snart. (ho-ho, någon??) Zingo kröp in i tvhyllan o verkade trivas! TACK för ännu en trevlig kväll, hörni! För att kortfatta det hela - en härlig helg!

Inga kommentarer: