måndag, juli 30, 2007

Ännu en härlig helg


Denna spenderades strax utanför Visby på Sveriges Ibiza (säger Linus) Gotland. Åkte båt ner i fredags, och bara det var tur att vi lyckades med, för vi hade varit duktiga o bokat TVÅ resor Visby-Nynäshamn, men ingen resa dit. Hmm... Gick at ändra tack o lov. Trevlig båt men aningen guppigt för min smak, fattar inte var mina sjöben tagit vägen - för lite segling, snyft!
Jätte skoj att träffa Tommy o Elin, var över 1 år sen sist. Kände oss välkomna i vårt fina gästrum, o sov 2 nätter som stockar i sköna lyx-gästsängen. Snabb sightseeing på lördagen, och Linus o jag hann även med en loppisrunda. Fynden visar jag senare, för de var så fina att de förtjänar ett eget inlägg!

Trevlig fest lördag kväll med fullt av trevligt folk (o gotlänningar - hehe) samt UTSÖKT mat by Elin. En massa olika plockrätter, grillat, och sedan hemlagad glass med daim alternativt polkagris - så gott!

Söndag åkte vi hem med flyget halv ett. Supersmidigt, och jag är benägen att hålla med Elin - har man tagit flyget en gång vill man inte åka båt igen - det tog 35 minuter! Enda jobbiga var att jag mådde så himla illa. Usch o fy. Kan inte ha varit roligt resesällskapp, jag satt bara blek o stirrade ut genom fönstret o försökte förutspå vilket håll planet skulle kränga åt nästa gång. Metoden fungerade inte... Hem kom vi iaf till slut, o Gotland återvänder vi gärna till snart igen!!

Inga kommentarer: