måndag, juli 30, 2007

Yummy for a little tummy!

Passade på att plocka blåbär igår när vi var ute hos mamma och pappa och tittade till huset. Hela tomten på baksidan ner mot vattnet är full av små blå sötnosar! Upptäckte dem en kvart innan vi skulle tillbaka till stan, men fick ändå med oss en halvliter ungefär. Plockade även vuxenpoäng genom att semi-storhandla på Ica Maxi på vägen hem. Vaniljvisp stod överst på listan, då jag har en stark tendens att helst köpa roliga saker när jag handlar, och Linus får handla det tråkiga...
Tänkte att vi kunde frysa de små blå och göra en smulpaj i veckan, men vid 23-tiden kunde jag inte hålla mig längre, så då först blev baket av. Lyxigt med smulpaj o vaniljvisp mitt i natten mot en måndag! Känner mig ruskigt huslig, har inte bakat på en evighet. Önskar bara att jag hade haft sinnesnärvaro bland mjöldammet och kommit ihåg att använda något av de fina retroförklädena jag hittat på Tradera , det hade varit bäret på tårtan! :-) Bra ursäkt att baka snart igen, iaf!

Inga kommentarer: