fredag, juli 13, 2007

Jag erkänner.

Jag sommarstuge-knarkar.
Har hållit på ett bra tag. Jagar runt på hemnet och klickar på ALLT. Gärna ruckel med potential. Hemskt mycket väldigt gärna ett ställe i orört skick från de förra ägarna, typ bilden. Kitch, kitch o originalprylar! Gärna under 250.000. Börjar med ort på måfå, gärna något uppåt i landet med lustigt ortsnamn. Sitter och suckar drömskt efter alla dessa små glömda pärlor (?) och fantiserar om hur det vore att sitta där på nymålade verandan med ett glas vin i skymningen. Och sedan gå på utedasset, samt hämta vatten i brunnen för kvällsdushen... Slutar alltid med att jag sitter och drömmer om min fina lilla stuga, men plötsligt har stugan på bilden blivit ett vinterbonat 2 våningshus från 50-talet med nyrenoverat kök o badrum och ikea bekvämlighet. Utpris 2.8 miljoner utanför Haparanda. Jag är nog ändå inte redo att bli med stuga. Men drömma får man! Tack hemnet.

Inga kommentarer: