söndag, juli 15, 2007

Loppisrunda på Värmdö

Skönt att hänga hos mamma o pappa över helgen. Fint väder igår, men idag var det mer gråblandat med solglimtar snabba som blixten. Utmärkt dag för en loppisrunda med andra ord!

Började med "bakluckeloppis" på Siggesta Gård. (http://www.siggestagard.se/ )Kul eftersom jag red där när jag var liten. Öppet varje söndag 11-15, och vill man sälja skall man ta med eget bord och vara på plats senast 10:45. Kostar 150:-

Blev inga glädjevrål och megakap för oss idag. Men perfekt om man rensar ut hemma och säljer småplock. Linus analys är att folk mest köper bruksprylar, antagligen till sommarstället. Inte rätt ställe att sälja sina antikviteter med andra ord, om man inte blir glad för en guldtia förstås..

Åkte vidare till Prylboden i Hemmesta, inget fynd, men en trevlig pratstund med ägaren iaf!

Hon tipsade om deras nya butik i Gurrabergs hamn, så dit åkte vi. Mkt fint sortiment med bl.a. Stig L, Gustavsberg 40-70tal, Reptil, Veckla, serviser, mm. Bonus att jag hittade "mina" ljuslyktor för 275:- /styck, då jag har 14 st hemma som jag köpt för max 75:-.

Strosade runt i hamnen, och tittade även in på Fabriksbutiken med 2:a hands sortiment för ca 30% lägre priser. Köpte en liten present till Antonia & Niklas som vi ska äta middag hos ikväll. Stort sortiment, och jag har fortfarande aldrig hittat någon skavank på deras saker. Kolla bilderna från butiken! Iittala, Marimekko, Filippa K, mm.

Inga kommentarer: