söndag, april 20, 2008

Balkongdrömmar

För första gången har vi gemensamt en balkong, och det var en av sakerna på önskelistan inför lägenhetsbytet. Flyttade in i Augusti förra året men under hösten koncentrerade vi oss på insidan och gjorde inte ett skvatt åt balkongen. Imorse när Linus vaknade (jag ligger alltid och drar mig och väntar på att medicinen ska verka) satte han sig genast ute på balkongen och åt frukost till fågeltjirpet. Mysigt! För tillfället har vi två stolar, gamla Grythyttan som vi har lånat från Värmdö, men inget mer. Planeringsälskare som jag är har jag en lista på vad jag vill göra med balkongen. :-) Det är:
  1. Sopa rent och skura av golvet
  2. Måla om staketet i vit färg, bättra på bara

Sedan behöver vi köpa:

  • Stolar
  • Bord
  • Blomkruka, en stor från Ikea att ha i hörnet, gärna med fröpåsen "Sommaräng" eller bara till vildvuxen vass - snyggt
  • Balkongskydd i kanvastyg
  • Parasoll (visserligen bara sol till kl.2-3, men ändå
  • Mindre blomlåda till småblommor

Jag är ingen större planteringsexpert och har varken koll på lämplig jord till olika växter eller i vilket väderstreck de trivs bäst, så jag kommer hålla det enkelt. Mest en mysig plats att vara ute på.

Inga kommentarer: