måndag, april 14, 2008

Svårt att få något gjort..

Morgonen började med illamående värre än vanligt. Glömde köpa ny medicin igår, så jag äter dubbel dos av tabletter istället, tills Linus kommer hem med ny medufin. Funkar, och tar bort kräkkänslan, men fortfarande molande illamående. Blir tokig, men ändå helt ok för jag har ju en bebis i magen! :-)


Försöker komma igång och städa, sortera eller fixa ihop en pärm till 2008-års räkningar, som jag brukar göra varje Januari med fina utskrivna rubrikssidor över innehållet, och välja ut en ny Marimekkopärm ur samlingen. Men i år har jag halkat efter av förklarliga skäl.

Tror jag skjuter upp pärmmakeriet ett par dagar till, och gör något enklare idag. Ta ut pappkassar till pappersinsamlingen, tex. Alltid något. Men det känns som om hela lägenheten, (nåja, sovrummet är klart) skriker ut "FÖRÄNDRING", men jag tror snarare att det är mitt inlåsta och illamående Jag som har tråkigt... Surfa nytt boende på Hemnet gjorde jag igår, efter knappt 7 månader här i vår fina lägenhet, och efter att Linus påpekat att vi knappt har bott in oss så kom jag till insikt att det nog inte är där skon klämmer.

Har iaf surfat lite idag, och hittade Ikeas fina "Vinstra" serie. Gillar byrån i högblank lack med 3 lådor och små kläppar till handtag. Vore snygg i hallen, men egentligen tror jag att det är en sittplats vi söker.
Nåja, fin är den iaf.

Inga kommentarer: