fredag, april 11, 2008

Utställningen hos Marie Lindgren

...är nu över, men jag hade ju lovat att visa bilder på hur den blev! :-)
Alla bilder är klickvänliga och blir större när man klickar på dem.

Så här snygg var utställningen innan, med Augusts "Proppen", objekt/ljusstake:
Och så här utomordentligt fint blev det med min porslinsfigurssamling:
Här är Marie och inspekterar efter avslutad uppställning, och pappa... kliar sig i huvudet. :-)
Marie var extremt tacksam att göra en utställning åt, för hon utbrast genast "Men vad härligt, åh!" när vi tog ut henne för att visa. Jätte roligt att se att hon t.o.m. fick tårar i ögonen, ungefär så bara en samlare kan känna som tittar på sina små kompisar. :-)
Pappa gör en sista inspektion som Curator, och porslinskatten på disken övervakar.
Interiörer från två av kuberna:
Jag hade precis blivit sjukskriven från jobbet, och berättat att vi väntade barn för mina föräldrar, och just den här dagen var inget undantag i illamåendet, jag mådde pyton! Haha, aningen blek om nosen...

Och resultatet blev, förutom att pigga upp ett par tandläkardarriga patienter, och få två patienter att bråka i väntrummet om huruvida det var fint eller gräsligt.. :-) ..även en helsida i branchtidningen "Tandläkartidningen"s Aprilnummer. :-)

Inga kommentarer: