torsdag, april 10, 2008

Nytt projekt hemma



Inte lätt att gå hemma hela dagarna och när Linus just kommit innanför dörren efter en lång arbetsdag utbrista "Vet du vad jag tycker att vi borde göra om hemma?? Vad tycker du??"

Det mesta fixar jag med själv mellan illamåendesattackerna, men en del saker behöver vi hjälpas åt med. Som det fina "skrymslet" i hallen, bakom draperierna. Förra familjen hade rader med krokar och klädförvaring där, med ett litet skoställ och så. Vi har mer använt det till... dumpningsplats för backar, skrivarpapper, grovsopor som förpackningar från Ikea, mm. Så lätt när man kan dra för draperiet och slippa se eländet. Ju.

Vill iaf att tömma hörnet på alla saker, och sedan vill jag organisera klädupphängning för dagens kläder, och behålla alla stora tunga jackor och extraskor inne i klädkammaren intill.
Vore trevligt att ha någonstans för gästerna att hänga av sig, utan att de behöver gå in i klädkammaren och beskåda kaoset därinne... (Ska ta itu med det också vad det lider...)

Min plan är att sätta upp en shysst tapet som vi kan enas om, gärna "Woods" från Cole & Son som jag tjatat om men fortfarande inte hittat någon plats åt, eller en tapet jag har sett med motiv av stora djungel-bananblad. Coolt. Sedan vill jag köpa två snyggare träplank, typ oljad valnöt, något mörkt iaf, och därpå skruva fast Maze Int's snygga vita krokar, en likadan som min väska hänger på till höger i den röriga bilden. Kroken pallar både jackor och undertill även galgar. Praktiskt värre, och himla snyggt enligt mitt tycke!




Inga kommentarer: