onsdag, april 02, 2008

Vår nya kompis



Mina föräldrar kunde inte hålla sig, utan överlämnade sin present till Linus igår redan, en vecka innan hans födelsedag, och det var vi tacksamt överens om - en diskmaskin förgyller nu vårt kök! Mamma och jag gjorde en utflykt i måndags och köpte den, och igår kom Niklas över och hjälpte mig att hämta den och installera den, proffs som han är - så snällt! Antonia och Isabella kom över, och mamma och pappa, och en halvtimme före utsatt tid dök Linus upp, förvånad över att ha så mycket folk hemma.

Antonia och Niklas skyllde på att de hade haft vägarna förbi och att de hade med sig vår inflyttningspresent, och de hade de ju också. Vi fick min efterlängtade pall designad av självaste Ikea kungen Ingvar Kamprad, i furu (som jag förutspår som hett inom ett år...) gjord för Habitat. Superfin present och vi blev jätte glada!! (Ibland lönar det sig att hojta ut på bloggen vad man vill ha..) :-)


Sedan lämnade mamma och pappa över en pappkasse med diverse diskmedel. MASKINdiskmedel, men det kopplade inte Linus direkt, men när han fattade sambandet for han ut i köket och satte genast igång med Niklas att höja den och göra de sista finjusteringarna. Han var glad som ett bara på julafton, mina föräldrar valde verkligen rätt present!

Måste få avslöja att han igår när vi gått och lagt oss låg och bläddrade i instruktionsboken... Hörde även en hel del fina formuleringar om vilka bra svärföräldrar Linus har ordnat åt sig - hör ni det mamma och pappa?! :-)

Hade en supertrevlig kväll med mat hämtad från Greken nere på hörnet, och Isabella som förgyllde med sina gurgel och leenden.

TACK mamma, pappa, Antonia, Niklas och Bellis!!!

Inga kommentarer: