måndag, april 21, 2008

Måndag och fobi på lur

Vaknade av ett sms från Antonia vid 11 och lyckades hålla mig vaken efter det, något sånär iallafall. När det värsta illamåendet hade gått över gick jag upp och gjorde iordning en tallrik fil med havrekuddar och torkade jordgubbar som jag åt på balkongen i solen. Jätte mysigt! Skönt med lite distraktion medan jag åt också, så jag inte behövde känna efter varje tugga. Madicken låg och rullade sig på rygg och riktigt njöt av det fina vädret hon också. Trevligt med sällskap!

När jag gick in i badrummet för att göra mig i ordning såg jag att det stack ut lite skäggstrån från skarven på toaletten, upptill vid knappen. Tänkte att Linus hade ansat skägget på morgonen och försökte tankspritt att svepa bort det med fingret, då kom det ut en svart läskig SPINDEL och firade sig ner på golvet i sin tråd. Jag stelnade till för spindlar är det värsta jag vet, i delad kategori med blodtörstiga vithajar. Sen tog jag snabbt en (stor) bit papper och plockade upp den och slängde ut den genom ett fönster, säkert samma som den hade kommit in genom. Huvva, säger jag bara. Men oj vad jag kände mig modig som handlade rationellt och släppte ut den! Nu var ju inte Linus hemma för då hade jag nog skrikit åt honom att rädda mig, men ändå. Jag ksanke har blivit lite modig som blivande mamma? Skräcken är att överföra mina fobier på våra barn, så det kommer jag verkligen att kämpa med. Nöjd med dagens bragd är jag iaf!

Inga kommentarer: