onsdag, april 02, 2008

Ny lista

Har just fått i mig mitt nya favvo-thé Blue Fruits och en halv påse chips, så jag känner mig inte fullt så eländig längre som jag gjorde tidigare idag.

Alltså är jag pigg nog att fundera ut nya små projekt hemma.
Nya listan på saker jag vill göra / köpa är:
  • Nya soffan på plats i vardagsrummet (slutet April)
  • Nytt soffbord? Ev. runt brickbord i vitt från Svenskt Tenn
  • Matta vid soffan. Helst Ikeas "gamla" vintage PS matta, rund, vit, 230 cm diam. Wow.
  • Köpa ett till 70-tals vitt sideboard från Ikea, finns i Prylboden på Värmdö
  • Sy kuddar av Svenskt Tenns fina tyger till nya soffan
  • Äntligen skicka tillbaka våra 80+ flyttkartonger som pryder vardagsrummet...
  • ..och ställa dit en "Kulla" golvlampa uplight, antagligen, i kartonghörnet
  • Ta bort Bruno Mathsson bordet i hallen och ställa dit en chaise longue. Helst.
  • Fixa måttbeställd dörrmatta till hallen, ta bort teak sideboardet
  • Inreda i hallen bakom draperiet med hyllor och kroklister för ytterkläder
  • Fixa bänkskiva till sideboardet i köket. Fredells eller ByggOle verkar billigast

Typ det jag vill göra nu. Hm. Blir nog lite pö om pö.. :-)

Inga kommentarer: