onsdag, april 09, 2008

Sleep tight, don't let the bedbugs bite!

Fick ett ryck för några veckor sedan när jag mådde bra en stund att möblera om i vårt sovrum. Vände på sängen 90 grader mot innersta väggen istället för långsidan, och flyttade efter våra fina sängbord. Passade även på att byta sida när vi sover. Tog fram min fyndade ryamatta från förrådet också, tyckte den fann sin plats! Tore Ahlséns klassiker Pialampan fyndad alldeles gratis ur Naturbruksgymnasiets matsal i Kalix, tack vare snälla kockar! Hela rummet var fyllt med 32 lampor med olika vita klädslar - en dröm för mig som inredningstokig och just denna gång fick jag en bit med mig hem! Fyndade 60-talslampor på sängborden från Gamla Lampor, och sängbord från Kartell/ R.O.O.M. Lakan, överkast och kudde från mitt mekka Ikea. Bredvid dörren står kattens fåtölj där hon sover på nätterna, och till höger på bilden finns två stora fönster med utsikt över ett kyrktorn och DN-Skrapan. Vi trivs!

Härmed utmanar jag Antonia att visa upp deras vackra sovrum - jag är avundsjuk!!!

Inga kommentarer: